Παρασκευή 8 Απριλίου 2022

 


 Εβδομάδα των Βαΐων

Τετάρτη 13 Απριλίου.

Εσπερινός και ή Θ. Λειτουργία των Προηγιασμένων Τ. Δώρων .6:00 μ. μ.

Παρασκευή 15 Απριλίου.

Μικρό Απόδειπνο και ο Κανόνας του Αγίου Λαζάρου ..…............ 6:00 μ. μ.

Σάββατο 16 Απριλίου. Η Ανάσταση του Λαζάρου.

Όρθρος και Θεία Λειτουργία ………...………..……........… 7:30 - 10:00 π. μ.

Εσπερινός των Βαΐων  ……………...…………………………….….. 6:00 μ. μ.

Κυριακή των Βαΐων.  17 Απριλίου

Όρθρος και Θεία Λειτουργία ………........……...….......…… 7:30 - 10:15 π. μ.

 


Αγαπητοί μου αδελφοί, πολλές φορές αναφέραμε μέχρι σήμερα ότι η Σαρακοστή είναι ένα πνευματικό μονοπάτι που καλούμαστε εμείς όλοι  οι πιστοί Χριστιανοί να περπατήσουμε και όχι για κάποιο  άγνωστο λόγο, περπατώντας αυτό το μονοπάτι καλούμαστε να αποτινάξουμε τον παλαιό άνθρωπο αυτόν που έχει υποστεί φθορά από τις μηχανορραφίες του Διαβόλου και να ενδυθούμε αυτόν τον νέο και να γίνουμε συνοδοιπόροι του  Σταυροθέντα και Αναστάντα Ιησού Χριστού μας. Το μονοπάτι αυτό όμως έχει και ένα τέλος, σιγά σιγά τελειώνει, αφού όπως γνωρίζετε αυτή η Κυριακή Ε’ των Νηστειών είναι η τελευταία Κυριακή αυτής της ευλογημένης περιόδου. Την επόμενη εβδομάδα θα εορτάσουμε την πανηγυρική είσοδο του Χριστού στα Ιεροσόλυμα και στη συνέχεια θα δούμε το Χριστό να πορεύεται προς τον Σταυρό και την Ανάσταση.

Λίγες μέρες λοιπόν απέμειναν πριν από αυτά τα σημαντικά για τη σωτηρία μας γεγονότα, Έτσι η Αγία μας  Εκκλησία προσπαθεί να  προετοιμάσει ακόμα περισσότερο το Χριστεπώνυμο πλήρωμα για όλη αυτή την πορεία προς τη σωτηρία, γι’ αυτό και βλέπουμε στη σημερινή Ευαγγελική περικοπή το Χριστό να μιλάει στους μαθητές του, αλλά κατ’ επέκταση και σε όλους εμάς, γι’ αυτά τα οποία θα συμβούν όταν θα φθάσουν στα Ιεροσόλυμα. Δείχνει σ' όλους μας το σωστό τρόπο, που μπορούμε να υποδεχτούμε τη θυσία του Γολγοθά.

Πιο συγκεκριμένα, ενώ ο Ιησούς με τους μαθητές του ανηφορίζουν προς τα Ιεροσόλυμα, ξαφνικά αρχίζει να τους μιλάει γι’ αυτά που πρόκειται να του συμβούν. Τους λέει δηλαδή ότι θα συλληφθεί και θα παραδοθεί στους αρχιερείς και αφού τον κρίνουν θα τον χλευάσουν, θα τον εμπαίξουν, θα τον μαστιγώσουν, θα τον ταπεινώσουν και στο τέλος θα τον καταδικάσουν σε θάνατο.

Το σημερινό Ευαγγέλιο, αδελφοί μου, παρουσιάζει τον Κύριο να προσπαθεί να πει στους μαθητές Του για όλα αυτά τα οποία θα συμβούν σε λίγες ημέρες. Τους μιλάει για το Σταυρό, για τα πάθη Του, για την Ανάστασή Του και γενικά για όλα αυτά τα μεγάλα και σωτήρια για τον άνθρωπο γεγονότα. Βλέπετε, όμως, οι μαθητές παραμένουν προσκολλημένοι στα επίγεια και στα βιοτικά δεν μπορούν να καταλάβουν όλα αυτά που τους λέει ο Σωτήρας. Παρ’ όλο που έχουν ζήσει κοντά στο Χριστό και έχουν δει με τα ίδια τους τα μάτια να συμβαίνουν τόσα και τόσα, εκείνοι βρίσκονται και πάλι στο ίδιο επίπεδο, αφού δεν πιστεύουν ακόμα όσα τους λέει ο διδάσκαλός τους.

 Τώρα, αυτά τα ίδια λόγια, λίγες μέρες πριν από τη Μεγάλη Εβδομάδα, έρχεται σήμερα ο Χριστός να τα απευθύνει και σε εμάς, αδελφοί μου. Μας θυμίζει με κάθε λεπτομέρεια όλα όσα πρόκειται να του συμβούν. Τα ερωτήματα πολλά που προκύπτουν αλλά το μεγαλύτερο και ποιο βασικό ερώτημα είναι, αν εμείς οι άνθρωποι είμαστε έτοιμοι να ζήσουμε αυτά τα γεγονότα όπως θέλει ο Χριστός μας σήμερα.  Σήμερα καταδικάζουμε την συμπεριφορά του Ιωάννη και του Ιακώβου των υιών του Ζεβεδαίου, που ενώ ο Χριστός τους μιλούσε για τα πάθη Του και την Ανάστασή Του αλλά και την επουράνια βασιλεία Του, εκείνοι δεν μπορούσαν να καταλάβουν όσα τους έλεγε και ουσιαστικά ονειρεύονταν θέσεις και πρωτοκαθεδρίες  και επίγεια δόξα. Αρά αν σκεφτόμαστε και εμείς έτσι και ζούμε σύμφωνα με το συμφέρον μας και το συμφέρον των δικών μας ανθρώπων, πως θα μπορέσουμε να γίνουμε κι εμείς συνοδοιπόροι του Κυρίου μας.

 Για να ζήσουμε αγαπητοί μου αδελφοί  τα γεγονότα της Μεγάλης Εβδομάδας και να τα εννοήσουμε όπως θέλει ο Χριστός, απαιτείται ένα βασικό στοιχείο και αυτό είναι η μετάνοια.

Ένας  φωτισμένος Πατέρας της Εκκλησίας μας, ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς  έλεγε για τη μετάνοια: ‘’Μετάνοια είναι να μισήσει κανείς την αμαρτία και να αγαπήσει την αρετή. Να απομακρυνθεί από το κακό και να εκτελεί το αγαθό’’.  Πρέπει να καταλάβουμε ότι μετάνοια σημαίνει αλλαγή του νου, αλλαγή του τρόπου ζωής μας.

Σήμερα η Αγία μας Εκκλησία τιμά τη μνήμη μιας μεγάλης Οσίας η οποία υπήρξε τρανό παράδειγμα μετανοίας και μεταστροφής στην εν Χριστό ζωή. Δεν είναι τυχαίο ότι οι Πατέρες έβαλαν την μνήμη της να τιμάτε την τελευταία Κυριακή των Νηστειών πριν δηλαδή από το πάθος και την Ανάσταση, το έκαναν αυτό για να δείξουν σε όλους εμάς πόσο καρποφόρα είναι η μετάνοια και πόσο μπορεί να αγιάσει τον άνθρωπο που την κάνει κτήμα του και να του προσφέρει την εν Χριστό σωτηρία.

Βλέπουμε αδελφοί μου στον βίο της οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας, που η Εκκλησία μας εορτάζει σήμερα, μια γυναίκα αμαρτωλή και κυριευμένη από τα σαρκικά πάθη, να φτάνει στα Ιεροσόλυμα την εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού και να προσπαθεί να εισέλθει μαζί με το πλήθος των προσκυνητών στο Ναό της Αναστάσεως, αλλά μία αόρατη δύναμη της εμπόδισε την είσοδο. Αφού προσπάθησε τρεις φορές, υποχώρησε για λίγο και στάθηκε παράμερα σε κάποιο σημείο της αυλής. Τότε ήταν σύμφωνα με την αφήγηση της που αισθάνθηκε την αιτία που την εμπόδιζε να προσκυνήσει τον Τίμιο Σταυρό του Κυρίου. Διότι άγγιξε την καρδιά της λόγος σωτήριος, ο οποίος της φανέρωσε ότι η ακαθαρσία των έργων που έπραττε  και η αμαρτωλότητα του βίου της ήταν αυτά που της έκλεινε την είσοδο.

Τότε ήταν που συναισθάνθηκε την αμαρτία, όλο αυτό όμως ήταν η αφορμή για την μετάνοια και την μεταστροφή της. Άρχισε να θρηνεί και να φωνάζει από τα βάθη της καρδιάς της. Στην συνέχεια η Αγία Μαρία απευθύνθηκε στην Παναγία και υποσχέθηκε πως αν αξιωθεί να προσκυνήσει τον Τίμιο Σταυρό, θα εγκαταλείψει τον κόσμο και την αμαρτία. Έτσι, μετά απ’ αυτό η Αγία Βρέθηκε μέσα στο Ναό και αξιώθηκε να προσκυνήσει τον ζωοποιό Σταυρό, είδε τα μυστήρια του Θεού και αισθάνθηκε πόσο πρόθυμος είναι ο Κύριος να δεχτεί τη μετάνοιά της. Τόσο πρόθυμος είναι να δεχτεί και τη δικιά μας μετάνοια αδελφοί μου και μας καλεί, αφού μετανοήσουμε και αφήσουμε πίσω κάθε τι που μας κρατάει κολλημένους στα μίζερα πράγματα αυτού του κόσμου, να ζωντανέψουμε στις καρδιές μας, όπως έκανε η Αγία Μαρία η Αιγυπτία.

π.Ι.Κ

 



(Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας).

Μάρκ. Ι', 32-45

Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ παραλαβὼν ὁ Ἰησοῦς πάλιν τοὺς δώδεκα μαθητὰς αὐτοῦ, ἤρξατο αὐτοῖς λέγειν τὰ μέλλοντα αὐτῷ συμβαὶνεῖν, ὅτι ἰδοὺ ἀναβαίνομεν εἰς Ἱεροσόλυμα καὶ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου παραδοθήσεται τοῖς ἀρχιερεῦσι καὶ τοῖς γραμματεῦσι, καὶ κατακρινούσιν αὐτὸν θανάτῳ καὶ παραδώσουσιν αὐτὸν τοῖς ἔθνεσι, καὶ ἐμπαιξουσιν αὐτῷ καὶ μαστιγώσουσιν αὐτὸν καὶ ἐμπτύσουσιν αὐτῷ καὶ ἀποκτενούσιν αὐτόν, Καὶ τῇ τρίτῃ ἥμερα ἀναστήσεται.

Καὶ προσπορεύονται αὐτῷ Ἰάκωβος καὶ Ἰωάννης οἱ υἱοὶ Ζεβεδαίου λέγοντες  διδάσκαλε, θέλομεν ἵνα ὁ ἐὰν αἰτήσωμεν ποιήσῃς ἡμῖν. ὁ δὲ εἶπεν αὐτοῖς  τὶ θέλετε ποιήσαι μὲ ὑμῖν; οἱ δὲ εἶπον αὐτῷ  δὸς ἡμῖν ἵνα εἲς ἐκ δεξιῶν καὶ εἰς ἐξ εὐωνύμων σοῦ καθίσωμεν ἐν τῇ δόξῃ σοῦ. ὁ δὲ Ἰησοῦς εἶπεν αὐτοῖς οὐκ οἴδατε τὶ αἰτεῖσθε. Δύνασθε πιεῖν τὸ ποτήριον ὁ ἐγὼ πίνῳ, καὶ τὸ βάπτισμα ὃ ἐγὼ βαπτίζομαι βαπτισθῆναι; οἱ δὲ εἶπον αὐτῷ δυνάμεθα. ὁ δὲ Ἰησοῦς εἶπεν αὐτοῖς  τὸ μὲν ποτήριον ὃ ἐγὼ πίνῳ πίεσθε, καὶ τὸ βάπτισμα ὃ ἐγὼ βαπτίζομαι βαπτισθήσεσθε τὸ δὲ καθίσαι ἐκ δεξιῶν μου καὶ ἐξ εὐωνύμων οὔκ ἐστιν ἐμὸν δοῦναι, ἀλλ' οἷς ἡτοίμασται.

Καὶ ἀκούσαντες οἱ δέκα ἤρξαντο ἀγανακτεῖν περὶ Ἰακώβου καὶ Ἰωάννου. ὁ δὲ Ἰησοῦς προσκαλεσάμενος αὐτοὺς λέγει αὐτοῖς, οἴδατε ὅτι οἱ δοκοῦντες ἄρχειν τῶν ἐθνῶν κατακυριεύουσιν αὐτῶν καὶ οἱ μεγάλοι αὐτῶν κατεξουσιάζουσιν αὐτῶν οὒχ οὕτω δὲ ἔσται ἐν ὑμῖν, ἀλλ' ὃς ἐὰν θέλῃ γενέσθαι μέγας ἐν ὑμῖν, ἔσται ὑμῶν διάκονος, καὶ ὃς ἐὰν θέλῃ ὑμῶν γενέσθαι πρῶτος, ἔσται πάντων δοῦλος

καὶ γὰρ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου οὐκ ἦλθε διακονηθῆναι, ἀλλὰ διακονῆσαι καὶ δοῦναι τὴν ψυχὴν αὐτοῦ λύτρον ἀντὶ πολλῶν.

Απόδοση στη Νέα Ελληνική

Εκείνο τον καιρό πήρε ο Ιησούς τους δώδεκα μαθητές του και άρχισε να τους λέγει εκείνα που επρόκειτο να συμβούν. Ότι δηλαδή ανεβαίνουμε στα Ιεροσόλυμα και ο υιός του ανθρώπου θα παραδοθεί στους αρχιερείς και γραμματείς. Θα τον καταδικάσουν σε θάνατο και θα τον παραδώσουν στην ρωμαϊκή εξουσία. Θα τον εμπαίξουν και θα τον μαστιγώσουν και θα τον φτύσουν και θα τον σκοτώσουν και την τρίτη ημέρα θα αναστηθεί.

 Και τον παίρνουν από κοντά ο Ιάκωβος και ο Ιωάννης, οι γιοι του Ζεβεδαίου και του λέγουν: Διδάσκαλε, θέλουμε να μας κάνεις ότι θα ζητήσουμε. Και εκείνος τους είπε  τι θέλετε να σας κάνω; και εκείνοι του είπαν δώσε μας να καθίσουμε, τότε που θα δοξαστείς, ένας στα δεξιά σου και ένας στα αριστερά σου. Και ο Ιησούς τους είπε- δεν ξέρετε τι ζητάτε. Μπορείτε να πιείτε το ποτήρι που εγώ πίνω και να βαπτιστείτε το βάπτισμα που εγώ βαπτίζομαι; Και εκείνοι του είπαν μπορούμε. Τότε ο Ιησούς τους είπε  το ποτήρι που εγώ πίνω θα το πιείτε, και το βάπτισμα που εγώ βαπτίζομαι θα το βαπτιστείτε  αλλά το να καθίσετε στα δεξιά μου και στα αριστερά μου δεν είναι στην εξουσία μου να το δώσω, αλλά ανήκει σ' εκείνους για τους οποίους είναι ετοιμασμένο.

Και όταν άκουσαν οι δέκα άρχισαν να αγανακτούν με τον Ιάκωβο και τον Ιωάννη. Και ο Ιησούς τους κάλεσε κοντά του και τους είπε  Σας είναι γνωστό πως εκείνοι που στον έξω κόσμο νομίζουν πως είναι άρχοντες, αυτοί υποδουλώνουν τους ανθρώπους και εκείνοι απ' αυτούς που έχουν τα μεγάλα αξιώματα, αυτοί τους έχουν στην απόλυτη εξουσία τους. Όμως δε θα είναι έτσι σε σας, αλλά αν κάποιος θέλει να γίνει μεγάλος μεταξύ σας, θα είναι υπηρέτης σας, και αν κάποιος από σας θέλει να γίνει πρώτος, θα είναι όλων δούλος.

Γιατί ο υιός του ανθρώπου δεν ήλθε για να υπηρετηθεί, αλλά για να υπηρετήσει και να δώσει την ψυχή του για να λυτρωθούν πολλοί.

Κυριακή 3 Απριλίου 2022

 




Ε’ Εβδομάδα Νηστειών

Τετάρτη 6  Απριλίου.

Εσπερινός και Θ. Λειτουργία των Προηγιασμένων Τ. Δώρων ... 6:00 μ. μ.

Πέμπτη 7 Απριλίου.

Μικρό Απόδειπνο και ο Μεγάλος Κανόνας ….………….……. 7:00 μ. μ.

Παρασκευή 8 Απριλίου.

Μικρό Απόδειπνο και η Ακολουθία του Ακαθίστου Ύμνου …. 7:00  μ. μ.

Σάββατο 9 Απριλίου.

Εσπερινός ......……...………………………………………….. 6:00 μ. μ.

Κυριακή 10 Απριλίου. Ε΄ Νηστειών. Αγ. Μαρίας Αιγυπτίας.

Όρθρος, και η Θ. Λειτουργία του Μ. Βασιλείου ........… 7:30 - 10:00 π. μ..


Σάββατο 2 Απριλίου 2022

 

Στην σημερινή ευαγγελική περικοπή αγαπητοί μου αδελφοί  μας παρουσιάζει ο Ευαγγελιστής Μάρκος τη δραματική κατάσταση ενός παιδιού αλλά και του  γονέα του. Ποια ήταν λοιπόν η κατάσταση αυτού του νέου, είχε «πνεῦμα ἄλαλον» μας αναφέρει ο Ευαγγελιστής, δηλαδή είχε δαιμόνιο ήταν δαιμονισμένος.  Ποιο ήταν το αποτέλεσμα αυτού του δαιμονισμού που είχε ο νέος; Το αποτέλεσμα ήταν να κινδυνεύει να χάσει τη ζωή του, γιατί ο δαίμονας  του έφερνε τάσεις αυτοκαταστροφής, δεν αρκούνταν μόνο στη ζημιά που έκανε στην ψυχή του, αλλά τον ωθούσε πότε στη φωτιά και πότε στο νερό, για να τον φονεύσει. Ο δύστυχος πατέρας του απευθύνθηκε στους μαθητές του Χριστού, αλλά χωρίς κανένα άμεσο αποτέλεσμα. Ευτύχησε όμως να οδηγηθεί από τον πατέρα του στο Χριστό και εκεί βρήκε την  θεραπεία. Βλέπουμε όμως ότι ο  Κύριος,  στηλίτευσε προηγουμένως την απιστία των μαθητών Του,  και λέει στον πατέρα του παιδιού “αν μπορείς να πιστέψεις, όλα είναι δυνατά για εκείνον που πιστεύει”. Κι εκείνος απαντά “πιστεύω, Κύριε, βοήθησέ με στην απιστία μου”. Τότε ο Ιησούς έδιωξε το ακάθαρτο πνεύμα από το παιδί, αργότερα, στην ερώτηση των μαθητών Του για τη δική τους αδυναμία, απάντησε ότι “τούτο το γένος δεν μπορεί με τίποτε άλλο να εκδιωχθεί, παρά μόνο με προσευχή και με νηστεία”.

 Ὁ διάβολος, αγαπητοί μου αδελφοί είναι οντότης και το έργο του είναι καταστρεπτικό για τον άνθρωπο και την δημιουργία, την φύση. Κάποιοι σήμερα ισχυρίζονται ότι ὁ διάβολος είναι απλή προσωποποίηση τού κακού, ψευδαίσθηση των χριστιανών, που επιμένουν να βλέπουν παντού δαιμόνια. Ἡ Αγία Γραφή όμως διδάσκει ότι «εἰς τοῦτο ἐφανερώθη ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ ἵνα λύσῃ τὰ ἔργα τοῦ διαβόλου» (Α’ Ἰωάν. 3-8) και ακόμα πώς σαρκώθηκε και σταυρώθηκε και πέθανε και αναστήθηκε «ἵνα διὰ τοῦ θανάτου καταργήσῃ τὸν τὸ κράτος ἔχοντα τοῦ θανάτου, τουτέστιν τὸν διαβόλον» (Ἑβραίους 2-14).

Φοβέρα τα όπλα που μας δίνει σήμερα ο Χριστός, Τη δύναμη της πίστεως, της προσευχής και της νηστείας αγαπητοί μου αδελφοί, κάνοντας έναν εύστοχο παραλληλισμό, οι Πατέρες της Εκκλησίας λένε ότι όπως η παράβαση της νηστείας έδιωξε τον Αδάμ από τον Παράδεισο, έτσι και η νηστεία έχει τη δύναμη να φέρει και πάλι τον άνθρωπο κοντά στο Θεό. Διότι η νηστεία για τον χριστιανό δεν είναι ένα σωματικό αγώνισμα, αλλά πνευματικό. Έτσι, μαθαίνει σταδιακά να μην υποτάσσεται στις επιθυμίες του σώματος, και παράλληλα να επιθυμεί τα πνευματικά πράγματα.

 Ο Άγιος Ιωάννης, ὁ συγγραφέας της κλίμακας των αρετών, που σήμερα γιορτάζεται από την Εκκλησία μας, αυτή την δαιμονική επήρεια την αποκαλεί ακηδία. Λέγει λοιπόν ο Όσιος· «Ἀκηδία εἶναι παράλυσις τῆς ψυχῆς, χαλάρωσις νοῦ, ὀκνηρία, ἀδιαφορία, πρὸς πάντα ἀγῶνα, μῖσος κατὰ τοῦ ἐπαγγέλματος» το κακό είναι ο άνθρωπος  αγνοεί την περί δαιμόνων και διαβόλου πραγματικότητα και όχι μόνο δεν την αντιμετωπίζει, αλλά διστάζει να την ψηλαφίσει και να προβληματισθεί, να μιλήσει για διάβολο και αμαρτία. Έτσι λοιπόν μεγιστοποιείται ὁ κίνδυνος να μείνει ὁ σημερινός άνθρωπος ανίσχυρος, αδύνατος, αλύτρωτος. Απ’  όπου διώχνεται ὁ Θεός αγαπητοί μου αδελφοί βάζει το πόδι του την ίδια κιόλας στιγμή ο σατανάς, που εξωθεί τα πράγματα προς την απόγνωση, την ακηδία, την αθυμία, την κατάθλιψη. Είναι όμως καιρός να καταλάβουμε πώς μόνον ὁ ιατρός των ψυχών και των σωμάτων, ο Κύριός και Ζωοδότης  Ιησούς Χριστός, μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά.

π.Ι.Κ

 



(Αγίου Ιωάννου της Κλίμακος)

(Μάρκ. θ´ 17-31)

Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, ἄνθρωπός τις προσῆλθε τῷ ᾿Ιησοῦ λέγων· Διδάσκαλε, ἤνεγκα τὸν υἱόν μου πρός σε, ἔχοντα πνεῦμα ἄλαλον. Καὶ ὅπου ἂν αὐτὸν καταλάβῃ, ῥήσσει αὐτόν, καὶ ἀφρίζει καὶ τρίζει τοὺς ὀδόντας αὐτοῦ, καὶ ξηραίνεται· καὶ εἶπον τοῖς μαθηταῖς σου ἵνα αὐτὸ ἐκβάλωσι, καὶ οὐκ ἴσχυσαν. ῾Ο δὲ ἀποκριθεὶς αὐτῷ λέγει· ῏Ω γενεὰ ἄπιστος, ἕως πότε πρὸς ὑμᾶς ἔσομαι; ῞Εως πότε ἀνέξομαι ὑμῶν; Φέρετε αὐτὸν πρός με. Καὶ ἤνεγκαν αὐτὸν πρὸς αὐτόν. Καὶ ἰδὼν αὐτὸν εὐθέως τὸ πνεῦμα ἐσπάραξεν αὐτόν, καὶ πεσὼν ἐπὶ τῆς γῆς ἐκυλίετο ἀφρίζων. Καὶ ἐπηρώτησε τὸν πατέρα αὐτοῦ· Πόσος χρόνος ἐστὶν ὡς τοῦτο γέγονεν αὐτῷ; ῾Ο δὲ εἶπε· Παιδιόθεν. Καὶ πολλάκις αὐτὸν καὶ εἰς πῦρ ἔβαλε καὶ εἰς ὕδατα, ἵνα ἀπολέσῃ αὐτόν· ἀλλ᾿ εἴ τι δύνασαι, βοήθησον ἡμῖν σπλαγχνισθεὶς ἐφ᾿ ἡμᾶς.

῾Ο δὲ ᾿Ιησοῦς εἶπεν αὐτῷ τὸ εἰ δύνασαι πιστεῦσαι, πάντα δυνατὰ τῷ πιστεύοντι. Καὶ εὐθέως κράξας ὁ πατὴρ τοῦ παιδίου μετὰ δακρύων ἔλεγε· Πιστεύω, Κύριε· βοήθει μου τῇ ἀπιστίᾳ. Ιδὼν δὲ ὁ ᾿Ιησοῦς ὅτι ἐπισυντρέχει ὄχλος, ἐπετίμησε τῷ πνεύματι τῷ ἀκαθάρτῳ λέγων αὐτῷ· Τὸ πνεῦμα τὸ ἄλαλον καὶ κωφόν, ἐγώ σοι ἐπιτάσσω, ἔξελθε ἐξ αὐτοῦ καὶ μηκέτι εἰσέλθῃς εἰς αὐτόν. Καὶ κρᾶξαν καὶ πολλὰ σπαράξαν αὐτὸν ἐξῆλθε, καὶ ἐγένετο ὡσεὶ νεκρός, ὥστε πολλοὺς λέγειν ὅτι ἀπέθανεν. ῾Ο δὲ ᾿Ιησοῦς κρατήσας αὐτὸν τῆς χειρὸς ἤγειρεν αὐτόν, καὶ ἀνέστη. Καὶ εἰσελθόντα αὐτὸν εἰς οἶκον οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ ἐπηρώτων αὐτὸν κατ᾿ ἰδίαν, ὅτι ἡμεῖς οὐκ ἠδυνήθημεν ἐκβαλεῖν αὐτό. Καὶ εἶπεν αὐτοῖς· Τοῦτο τὸ γένος ἐν οὐδενὶ δύναται ἐξελθεῖν εἰ μὴ ἐν προσευχῇ καὶ νηστείᾳ. Καὶ ἐκεῖθεν ἐξελθόντες παρεπορεύοντο διὰ τῆς Γαλιλαίας, καὶ οὐκ ἤθελεν ἵνα τις γνῷ. ἐδίδασκε γὰρ τοὺς μαθητὰς αὐτοῦ καὶ ἔλεγεν αὐτοῖς ὅτι ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου παραδίδοται εἰς χεῖρας ἀνθρώπων, καὶ ἀποκτενοῦσιν αὐτόν, καὶ ἀποκτανθεὶς τῇ τρίτῃ ἡμέρᾳ ἀναστήσεται.

 

Απόδοση στη Νέα Ελληνική

Ἐκεῖνο τὸν καιρό, κάποιος ἄνθρωπος πλησίασε τὸν ᾿Ιησοῦ καὶ τοῦ εἶπε· Διδάσκαλε, ἔφερα σ’ ἐσένα τὸν γιό μου, γιατὶ ἔχει μέσα του δαιμονικὸ πνεῦμα ποὺ τὸν κάνει ἄλαλο. Κάθε φορὰ ποὺ τὸν πιάνει, τὸν ρίχνει κάτω καὶ τότε βγάζει ἀφρούς, τρίζει τὰ δόντια καὶ μένει ξερός. Εἶπα στοὺς μαθητές σου νὰ διώξουν αὐτὸ τὸ πνεῦμα, ἀλλὰ δὲν μπόρεσαν. ῎Απιστη γενιά! ἀποκρίθηκε ὁ ᾿Ιησοῦς. ῝Ως πότε θὰ εἶμαι μαζί σας; Πόσον καιρὸ ἀκόμη θὰ σᾶς ἀνέχομαι; Φέρτε μου ἐδῶ τὸ παιδί. ᾿Εκεῖνοι τοῦ τὸ ἔφεραν. Μόλις τὸ πνεῦμα εἶδε τὸν ᾿Ιησοῦ, ἀμέσως τάραξε τὸ παιδί, κι ἐκεῖνο ἔπεσε καταγῆς καὶ κυλιόταν βγάζοντας ἀφρούς. Πόσος καιρὸς εἶναι ποὺ τοῦ συμβαίνει αὐτό; Ρώτησε ὁ ᾿Ιησοῦς τὸν πατέρα τοῦ παιδιοῦ. ᾿Εκεῖνος ἀπάντησε· ᾿Απὸ μικρὸ παιδί. Πολλὲς φορὲς μάλιστα καὶ στὴ φωτιὰ τὸν ἔριξε καὶ στὰ νερὰ γιὰ νὰ τὸν ἐξολοθρέψει. ᾿Αλλὰ ἂν μπορεῖς νὰ κάνεις κάτι, σπλαχνίσου μας καὶ βοήθησέ μας.

῾Ο ᾿Ιησοῦς τοῦ εἶπε τοῦτο· ᾿Εὰν μπορεῖς νὰ πιστέψεις, ὅλα εἶναι δυνατὰ γι’ αὐτὸν ποὺ πιστεύει. ᾿Αμέσως τότε φώναξε δυνατὰ ὁ πατέρας τοῦ παιδιοῦ καὶ εἶπε μὲ δάκρυα· Πιστεύω, Κύριε! ᾿Αλλὰ βοήθησέ με, γιατὶ ἡ πίστη μου δὲν εἶναι δυνατή. Βλέποντας ὁ ᾿Ιησοῦς ὅτι συγκεντρώνεται κόσμος, πρόσταξε τὸ δαιμονικὸ πνεῦμα μ’ αὐτὰ τὰ λόγια· ῎Αλαλο καὶ κουφὸ πνεῦμα, ἐγὼ σὲ διατάζω· βγὲς ἀπ’ αὐτὸν καὶ μὴν ξαναμπεῖς πιὰ μέσα του. Βγῆκε τότε τὸ πνεῦμα, ἀφοῦ κραύγασε δυνατὰ καὶ συντάραξε τὸ παιδί. Εκεῖνο ἔμεινε ἀναίσθητο, ἔτσι ποὺ πολλοὶ ἔλεγαν ὅτι πέθανε. Ο ᾿Ιησοῦς ὅμως τὸ ἔπιασε ἀπὸ τὸ χέρι του, τὸ σήκωσε, κι αὐτὸ στάθηκε ὄρθιο. Όταν μπῆκε ὁ ᾿Ιησοῦς στὸ σπίτι, τὸν ρώτησαν οἱ μαθητές του ἰδιαιτέρως. Γιατί ἐμεῖς δὲν μπορέσαμε νὰ βγάλουμε αὐτὸ τὸ δαιμονικὸ πνεῦμα; Κι ἐκεῖνος τοὺς ἀπάντησε. Αὐτὸ τὸ δαιμονικὸ γένος δὲν μπορεῖ κανεὶς νὰ τὸ βγάλει μὲ τίποτε ἄλλο παρὰ μόνο μὲ προσευχὴ καὶ νηστεία. ῎Εφυγαν ἀπὸ κεῖ καὶ προχωροῦσαν διασχίζοντας τὴ Γαλιλαία. Δὲν ἤθελε ὁ ᾿Ιησοῦς νὰ μάθει κανεὶς ὅτι περνοῦσε ἀπὸ κεῖ, γιατὶ δίδασκε τοὺς μαθητές του καὶ τοὺς ἔλεγε.῾Ο Υἱὸς τοῦ ᾿Ανθρώπου θὰ παραδοθεῖ σὲ χέρια ἀνθρώπων, ποὺ θὰ τὸν θανατώσουν· τὴν τρίτη ὅμως ἡμέρα μετὰ τὸν θάνατό του θ’ ἀναστηθεῖ.

Τρίτη 29 Μαρτίου 2022

 


Δ’ Εβδομάδα Νηστειών

Τετάρτη 30 Μαρτίου.   

O Εσπερινός και ή Θ. Λειτουργία των Προηγιασμένων Τ. Δώρων ……... 7:30 π. μ.

Παρασκευή 1 Απριλίου.  

Αγιασμός .…......…………………………..……….  8:00 π. μ.

Το Μ. Απόδειπνο και η Ακολουθία των Δ΄ Χαιρετισμών ....…..…………. 7:00 μ. μ.

Σάββατο 2 Απριλίου.

Ο Εσπερινός ..…..………………...……………………………………….….. 6:00 μ. μ.

Κυριακή 3 Απριλίου. Δ΄ Νηστειών. Αγ. Ιωάννου της Κλίμακος.

Ο Όρθρος, και η Θ. Λειτουργία του Μ. Βασιλείου ….................… 7:30 - 10:00 π. μ

Αρχιστράτηγοι Θεού, Λειτουργοί θείας δόξης, των ανθρώπων οδηγοί και Αρχηγοί Ασωμάτων

Αρχιστράτηγοι Θεού, Λειτουργοί θείας δόξης, των ανθρώπων οδηγοί και Αρχηγοί Ασωμάτων
Οι Άγγελοι του Θεού εισί λειτουργικά πνεύματα εις διακονίαν αποστελλόμενα δια τους μέλλοντας κληρονομείν σωτηρίαν.

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Recent Posts

Συνολικές προβολές σελίδας

p.Ioannis Kiparissopoulos. Από το Blogger.